vineri, 3 ianuarie 2014

Noi Amendamentele SOLAS OMI și MARPOL au intrat în vigoare

dr. Sorin LEARSCHI

O serie de modificări ale Convenției internaționale pentru ocrotirea vieții omenești pe mare (SOLAS), Convenției Internaționale pentru Prevenirea Poluării de către Nave (MARPOL) au intrat în vigoare la 1 ianuarie 2014.
Modificările acoperă siguranța navelor de pasageri (în ceea ce privește întoarcerea în condiții de siguranță în port, după apariția unei găuri de apă), testarea bărcilor de salvare  cu cădere liberă; ​​nivelul minim de siguranță; interdicția amestecarea lichidelor în vrac de la bord; revizuirea anexa III/MARPOL; Zona de control a emisiilor în Marea Caraibelor/Statele Unite, precum și Zona sud a Africii, în sezonul de iarnă.

Modificări SOLAS - mai 2012

Printre amendamentele SOLAS care au intrat în vigoare la 1 ianuarie 2014 se numără cele enumerate mai jos.
Modificarea Regulamentului SOLAS II-1/8-1, introducându-se o cerință obligatorie pentru noile nave de pasageri, privind computerele de bord destinate controlului stabilității sau de informare la cheu, cu scopul de a furniza informații operaționale comandantului, în vederea întoarcerii în siguranță în port, după o inundare accidentală.
Aplicarea unui nou amendament la Regulamentul SOLAS III/20.11.2 în ceea ce privește testarea bărcilor de salvare cu cădere liberă, pentru a cere ca testarea operațională a sistemelor de eliberare a bărcilor de salvare cu cădere liberă să fie efectuate fie prin cădere liberă doar echipajul de operare la bord sau printr-o lansare simulată.
Aplicarea amendamentului la capitolul V al SOLAS prin adăugarea un nou regulament (V/14), pentru a stabili niveluri minime adecvate echipajul minim de siguranță, ținându-se seama de recomandările adoptate de IMO (Rezoluția Adunării A 0.1047 ( 27 ) privind principiile echipajului minim de siguranță) și să emită un document adecvat prin care echipajul minim de siguranță, sau echivalent, ca dovadă că echipajul minim de siguranță se consideră necesar.
Aplicarea modificării SOLAS/ capitolul VI prin adăugarea unui nou regulament (VI/5-2), pentru a interzice amestecul de mărfuri lichide în vrac în timpul transportului și de a interzice procesele de producție la bordul navelor.
Aplicarea modificării SOLAS capitolul VII pentru a înlocui regulament 4 documente, care acoperă informațiile de transport al mărfurilor periculoase în formă ambalată și certificatul de ambalare container/vehicul.
Aplicarea modificării regulii XI - 1/2, pentru a face obligatoriu Codul Internațional privind programul intensificat de inspecții prin sondaj al vrachierelor și petrolierelor, 2011 (2011 Cod ESP, rezoluția A.1049 (27).

Amendamente MARPOL - 2010 octombrie

Modificările care au intrat în vigoare la 1 ianuarie 2014, includ revizuirile MARPOL Anexa III, Reglementări pentru prevenirea poluării cu substanțe periculoase transportate pe mare, în formă ambalată, pentru a include modificările deja obligatorii prin International Maritime Dangerous Goods (IMDG) Code, precizând că mărfurile trebuie să fie transportate în conformitate cu dispozițiile relevante.

Statele Unite Caraibe ECA este acum aplicată

Spațiul american al Marii Caraibelor este acum reglementat privind control emisiilor ( SOx , NOx și PM ), în conformitate cu anexa VI la MARPOL, acesta prevăzând controale mai stricte privind emisiile de oxid de sulf (SOx), oxizi de azot (NOx) și pulberilor în suspensie pentru navele din anumite ape adiacente coastelor de Puerto Rico și Insulele Virgine aparținând Statelor Unite ale Americii.

Limitele de emisii CCE

În cadrul ECAS (Emission Control Areas), conținutul de sulf din păcură ( exprimat în % m/m - aflat, în greutate) trebuie să fie nu mai mult de 1,00 % m/m, care se încadrează la 0,10 % m/m și după 1 ianuarie 2015.
În comparație cu 3,50 % m/m în afara ECA, care se încadrează la 0,50 % m/m și după 1 ianuarie 2020. Această dată ar putea fi amânată până la 1 ianuarie 2025, în funcție de rezultate, să fie finalizat până în 2018, cu privire la disponibilitatea de păcură conformă .
În practică, acest lucru înseamnă că, într-o ECA, navele trebuie să ardă combustibil cu un conținut mai scăzut de sulf. Ca alternativă, nava poate folosi orice "instalație, material, dispozitiv sau aparat sau alte proceduri, uleiuri alternative de combustibil, sau metode de conformitate" , care sunt cel puțin la fel de eficace în ceea ce privește reducerea emisiilor, cum a fost aprobat în anexa VI la MARPOL.
În ceea ce privește emisiile de NOx, motoarele diesel navale instalate la bordul unei nave construite după 1 ianuarie 2011, trebuie să respecte standardul " Tier II " prevăzut în regula 13 din anexa VI la MARPOL. Motoare diesel navale instalate pe o navă construită după 1 ianuarie 2016 va fi necesar a se conforma cu standardele mai stricte, Tier III, atunci când funcționează într-o ECA desemnat.
În prezent, există patru Zone de Control a Emisiilor (ACE) desemnate în vigoare la nivel global: Marea Caraibelor/Statele Unite CCE si Nord American CCE și de oxid de sulf ACE în zona Mării Baltice și a Mării Nordului. (A se vedea : MARPOL anexa VI regulament 14).
Coordonatele CCE Marea Caraibelor pot fi găsite în Rezoluția MEPC.202 (62).

Modificare Regulamentului 47 din Protocolul din 1988 al Convenției internațională privind liniile de încărcare ( LL ) din 1966 a intrat în vigoare la 1 ianuarie 2014, prevăzând schimbarea zonei de sezon de iarnă de pe vârful de sud a Africii mai departe spre sud de 50 mile.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu